Wijlre,
07
september
2020
|
09:30
Europe/Amsterdam

Brand komt met nieuwe campagne ‘Op ’t goeie Leven’

Brouwer eert de kleine momenten die het leven bijzonder maken

Wijlre, 7 september 2020 - Brand Bier laat in nieuwe campagne ‘Op ’t goeie leven’ zien wat er echt toe doet. De kleine oprechte momenten die het leven zo mooi maken, samen met vrienden, familie, de buren. De ongedwongen kwaliteit die in het zuiden van het land én in het bier van Brand tot leven komen. Brand ging voor de opnames van de commercial naar het zuiden, in de buurt van de brouwerij met uitzicht op het glooiende Limburgse Heuvellandschap is te zien hoe een vriendengroep onder het genot van Brand bier een nazomerse avond met elkaar beleeft. De nieuwe commercial is vanaf vandaag op televisie te zien. De campagne is ontwikkeld door Creative Agency Indie.

Noor Wildenborg, Brand Manager Brand Bier: ”Om tot de nieuwe campagne te komen gingen we met een aantal collega’s van Brand en Indie in gesprek met bierliefhebbers uit het hele land. We begonnen met de vraag wat voor mensen écht belangrijk is in het leven en welk gevoel zij bij ons merk hebben. Dat was een mooie en bijzondere ervaring. Wat steeds terug kwam in deze gesprekken is dat juist de kleine oprechte momenten met vrienden, familie en buren het leven zo mooi en groots maken. Het laatste beetje zon van de avond of juist de regen die ons niets kan schelen. Een goed gesprek met je broer die toevallig achterom loopt of een lekker glas bier bij de vuurkorf. Al snel zagen we daarin de connectie met Brand. Ongedwongen kwaliteit is precies waar het leven in het zuiden van het land én ons bier voor staat – ’t goeie leven zit in iedere slok.”

In de film is een vriendengroep te zien en proost meesterbrouwer Rob Habets met hen mee op ‘t goeie leven. Rob Habets: “Met de nieuwe campagne eren we de kern van Brand, die ik als geen ander ken. Die ligt in Limburg waar we al sinds jaar en dag met passie en liefde onze bieren brouwen in Wijlre. Dat deze film is gemaakt op steenworp afstand van de brouwerij maakt het extra bijzonder. Ik fiets hier regelmatig langs en wandel graag in deze omgeving.”

‘Op ’t Goeie Leven’
Voor de nieuwe campagne werd een lied geschreven door Brand in samenwerking met Indie. De tekst van het nummer ‘Op ’t goeie leven’ is voortgekomen uit de gesprekken die Brand had met bierliefhebbers uit heel Nederland. Op de compositie van 'Can’t go wrong’ van Philip Philips zingt Limburgs icoon Frans Pollux met veel warmte en oprechtheid.

Frans Pollux: “Toen ik werd benaderd door Brand om het lied te vertolken voor hun nieuwe campagne hoefde ik niet lang na te denken. Als Limburger voel ik me verbonden aan wat onze regio voortbrengt; Brand voelt als 'iets van ôs’. En het gevoel dat zij in deze campagne uitdragen, het thuiskomen, daar heb ik wel iets mee. Dat past bij de thema’s waarover ik schrijf en zing. Het lied is een ode geworden aan het warme oprechte leven in het zuiden van het land. Ik hoop dat de Limburgers én natuurlijk heel Nederland datzelfde gevoel ervaren in dit nummer.”

Brand werd eerder dit jaar uitgeroepen tot ‘Beste pils van Nederland’ met de winst van de gouden medaille voor de categorie pils in de Dutch Beer Challenge. Brand Pilsener heeft dan ook een grote rol in de totale campagne, waarin natuurlijk ook de andere (speciaal)bieren van Brand niet ontbreken.

Contactpersoon

Lisa van der Heijden
Woordvoerder HEINEKEN Nederland
+31 (0)626240423