20
december
2023
|
13:48
Europe/Amsterdam

Horecaondernemers worden bedankt met eigen 'Thankswagen'

Opvallend eerbetoon in transitie naar digitaal bestelproces

heineken_1812_FDR1

Heineken reed maandag en dinsdag het hele land door om horecaondernemers te verrassen met een opvallend eerbetoon. Speciaal voor deze gelegenheid is een tankwagen met 1.000 liter bier omgedoopt tot ‘Thankswagen’. De gepersonaliseerde prijs op wielen stopte voor de deur van vijf horecaondernemers die gebruik maken van de online bestelplatformen van Heineken Horeca voor hun drankbestellingen. Via de platformen biedt de brouwerij nog meer gemak en persoonlijke aandacht aan haar klanten. Met de sympathieke actie wil Heineken de horecapartners bedanken voor hun vertrouwen, de samenwerking en hun transitie naar online bestellen.

Van Friesland tot Gelderland: de winnaars van de Heineken Thankswagen kwamen uit alle windrichtingen van ons land. De vijf winnaars uit de plaatsen Heerenveen, Enkhuizen, Katwijk, Luttenberg en Lienden, werden op maandag 18 december en dinsdag 19 december verrast door een tankwagen met hun eigen naam erop. De horecaondernemers wonnen allemaal de inhoud van maar liefst 980 liter bier. De activatie is een initiatief van de horecatak van de bierbrouwer.

Digitale transitie

Via de online platformen van Heineken Horeca kunnen ondernemers nog makkelijker en sneller hun bier bestellen. “Online kunnen ondernemers nu dag en nacht terecht voor hun bestellingen. Sinds de lancering van de platformen in 2021 bestellen steeds meer horecapartners van ons hun bier online. Op dit moment geldt dit al voor 93 procent van de bestellingen”, vertelt Pieter Vissers, Horeca Directeur bij Heineken. “Dankzij deze transitie kunnen we bij Heineken nu nog efficiënter werken en houden onze accountmanagers meer tijd over om onze horecapartners échte persoonlijke aandacht te geven. Zo hebben zij nu nog meer tijd om onze partners van bedrijfsadvies te voorzien. Op deze manier kunnen we onze klanten een stap verder helpen. We streven naar een toekomst waarbij 97 procent van de bestellingen online plaatsvinden.”

Verandering stimuleren

Met de sympathieke actie wil Heineken de ondernemers bedanken voor hun vertrouwen. “We snappen dat veranderingen soms best spannend kunnen zijn. Daarom hebben we afgelopen tijd uitgebreid de tijd genomen om ondernemers te ondersteunen bij deze veranderingen. We zien dat de platformen van Heineken Horeca hierdoor goed ontvangen zijn. De Thankswagen is een mooie manier om ondernemers in het zonnetje te zetten en ze persoonlijk te bedanken voor hun fijne samenwerking in deze transitie”, aldus Vissers.

De ondernemers waren blij verrast. Zo liet Erik Houtenbos van café In den Blauwen Bock uit Katwijk weten: “Het gebeurt niet elke dag dat er een tankwagen met je eigen naam op de stoep staat! We bestellen al jaren bij Heineken, en sinds enige tijd doen we dit online. Dat vinden we erg prettig zo, het verloopt soepel allemaal. Heel bijzonder dat we nu op deze manier worden bedankt voor onze loyaliteit.”