24
juli
2023
|
11:10
Europe/Amsterdam

Heineken lanceert 'The Best Driver': een wereldwijde campagne met formule 1®️, -coureur Max Verstappen in de hoofdrol

Heineken_WYDNDDesignatedDriver_Image_MaxBar_Heineken00_16x9_SocialMedia_Global_NL
  • Nieuwe campagne met Max Verstappen benadrukt dat de ''Beste Bestuurder' tijdens een avondje uit altijd degene is die niet gedronken heeft - tenzij dat Heineken®️ 0.0 is.
  • De campagne is gebaseerd op onderzoek waaruit blijkt dat bestuurders vaak worden gekozen om willekeurige redenen en niet omdat ze geen alcohol hebben gedronken
  • Sinds het begin van Heinekens partnership met F1 in 2016 heeft de brouwer de missie om gedragsverandering te stimuleren met het platform ‘When You Drive, Never Drink’.

Heineken®️, wereldwijd partner van Formule 1, lanceert vandaag ‘The Best Driver’, de nieuwe 'When You Drive, Never Drink' campagne om verantwoord alcoholgebruik in het verkeer te stimuleren. In de campagne speelt Max Verstappen, F1-wereldkampioen en Heineken 0.0 ambassadeur, de hoofdrol. In de campagne is de Oracle Red Bull Racing-coureur in gezelschap van vrienden, die hem aanwijzen als de beste bestuurder, simpelweg omdat hij nu eenmaal de beste bestuurder is. De video laat met een knipoog zien dat zo’n beslissing - hoewel de beste coureurs ter wereld uit de Formule 1 komen - alleen gebaseerd zou moeten worden op wie er niet gedronken heeft. Tenzij het Heineken® 0.0 is natuurlijk.

De campagne is mede gebaseerd op onderzoek waaruit naar voren komt dat het kiezen van de beste bestuurder vaak afhangt van willekeurige redenen. Zoals rijervaring, omdat iemand het leuk vindt om te rijden of eenvoudigweg omdat iemand zich vrijwillig als bestuurder meldt. Met de campagne wil Heineken benadrukken dat de enige persoon die na een avondje stappen achter het stuur kan zitten de persoon is die géén alcohol heeft gedronken.

"Voor een coureur in de Formule 1 is het maken van de juiste keuzes, zowel op als naast het circuit, cruciaal voor succes. Als je achter het stuur zit, is zo’n doelgerichte mindset - zeker als het om veiligheid gaat - essentieel. Ik ben er dan ook trots op dat ik als Heineken 0.0 ambassadeur verantwoord alcoholgebruik bij autosportfans over de hele wereld mag promoten. Tegelijkertijd werk ik samen met Heineken aan een geweldig nieuw gaming initiatief – Player 0.0 – waar snel meer over bekend wordt!”, vertelt Max Verstappen. “Ik heb met veel plezier aan deze campagne gewerkt en hoop dat iedereen niet alleen met plezier naar de campagne kijkt, maar vooral ook stilstaat bij de belangrijke boodschap die erachter zit."

“De pay-off van onze campagne - ‘When You Drive Never Drink’ - is de boodschap die we al vanaf het begin van ons partnership met Formule 1 in 2016 kracht bij zetten door middel van campagnes en activaties. Nu het raceseizoen in de zomermaanden in volle gang is, zijn we blij dat we de nieuwste fase van deze campagne, kunnen introduceren”, vertelt Bram Westenbrink, Global Head van het Heineken® merk. “Terwijl we met zijn allen weer volop gaan genieten van het geweldige spektakel op het circuit, is het belangrijk te onthouden dat, de beste bestuurder altijd degene is die niet gedronken heeft.”

De campagne - ontwikkeld door creatief bureau Le Pub, geregisseerd door Bradley & Pablo en geproduceerd door PRETTYBIRD - is vandaag op social media gelanceerd in Nederland.

- URL 9” NL VIDEO

"Heineken is een belangrijke schakel als het gaat om verantwoorde consumptie. Het merk is zich altijd, op zijn eigen humoristische manier, goed bewust geweest van wat in de samenleving speelt. ‘When You Drive Never Drink’ is een platform dat inmiddels al zo’n 7 jaar bestaat en iets waarop Heineken trots mag zijn”, zegt Bruno Bertelli, Global CEO van LePub, Global CCO van Publicis en CCO van de Publicis Groep in Italië. “Drinken en autorijden brengen grote risico’s mee, die ingrijpende gevolgen kunnen hebben. Wie kan deze boodschap beter overbrengen dan Max Verstappen, één van ’s werelds bekendste F1-coureurs? In onze campagne laten we op een creatieve manier zien hoe Heineken zich inzet om verantwoord alcoholgebruik te promoten en hier zo’n groots mogelijke impact wil maken door een samenwerking aan te gaan met de tweevoudig Formule 1 kampioen Max Verstappen."