LEIDEN,
20
april
2021
|
19:18
Europe/Amsterdam

Licht op groen voor terrassen … Hééééy Biertje!?

Heinekens Rudi is terug en trapt campagne #heteerstebiertje af

Zojuist klonk eindelijk het verlossende woord; de terrassen gaan weer open! Hét moment waar vele duizenden horecaondernemers, miljoenen Nederlanders en ook brouwers reikhalzend naar uit hebben gekeken. Na een lange en soms uitzichtloze donkere winter verschijnt daar eindelijk een streepje zon aan de horizon. We kunnen, met inachtneming van de geldende spelregels, weer naar de horeca. Het psychologische vaccin dat menigeen zo hard nodig heeft. Want wie snakt er nu niet naar een goed vers getapt glas en dat ene moment van de allereerste slok op het favoriete terras? Samen proosten op het samenzijn dat we zo gemist hebben. Om dit gevoel dat iedereen kent te vieren start Heineken® de campagne #heteerstebiertje. Niemand minder dan good old skileraar en reclame-icoon Rudi ‘Hééééy Biertje! is van stal, of liever gezegd de alpenwei, gehaald om de campagne luister bij te zetten. Want als iemand weet wat missen is dan is Rudi het wel. Rudi roept iedereen op om hun foto van het eerste biertje op het terras via social media te delen met de hashtag #heteerstebiertje. “Doel is om een golf van blije gezichten door het land te laten gaan” aldus Josefien Olij, marketingmanager Heineken®. “Zoveel mogelijk #heteerstebiertje foto’s zullen gebruikt worden in diverse digitale outdoor en social media-uitingen. Bovendien worden onder de inzenders twee tickets verloot voor de stijf uitverkochte F1 Heineken® Dutch Grand Prix in Zandvoort. Maar het allerbelangrijkste is dat we weer kunnen uitkijken naar #heteerstebiertje en dat er weer leven in de horeca en de brouwerij komt”.

(t​​ekst loopt door onder video)

#heteerstebiertje

Via diverse uitingen op social media maar ook in outdoor advertising roept Heineken® terrastijgers op om dat ene unieke moment van het allereerste glas bier op een terras te delen met de hashtag #heteerstebiertje. Vervolgens wordt deze ‘user generated content’ van Middelburg tot Groningen en van Maastricht tot Den Helder ingezet in een levendige campagne. Consumenten zien hun eigen biertje dus terug en er is ook nog een prachtige prijs te winnen. Heineken biedt horecaondernemers in deze campagne hulp om zelf hun gasten uit te nodigen voor #heteerstebiertje op hun terras.

Marketingdirecteur Els Dijkhuizen
“We willen hiermee laten zien dat, uiteraard op gepaste afstand, vrolijkheid aanstekelijker is dan dat vervelende virus. Als we dat met z’n allen op verantwoorde wijze doen is de weg omhoog weer ingezet. Dat is goed voor de moraal maar zeer zeker ook voor de noodlijdende horeca. Deze sector moest vorig jaar als eerste de deuren sluiten en is keihard getroffen. Laten we er samen voor zorgen dat al die gezellige plekken waar we zo genieten straks weer in goeden doen zijn”.
Marketingdirecteur Els Dijkhuizen

Rudi ist wieder da!

Wie kent ‘m niet. Rudi uit de bergen die verveeld over een alpenweitje loopt en verlangt naar het winterseizoen, want dan is hij als soepele skileraar helemaal in z’n element. Als de sneeuw eindelijk valt weet Rudi niet hoe snel hij z’n knalrode skileraar outfit aan moet trekken om in het middelpunt van de belangstelling ‘Hééééy Biertje!?’ te roepen. De eerste commercial stamt uit 2002 maar z’n kreet is nog altijd springlevend. En Rudi ook want het is dezelfde acteur. Het rode skipak is tijdelijk verruild voor hét fashion item van deze zomer dat sinds kort in de supermarkt verkrijgbaar is; het Holland Heineken Hemd waarin Euro2020, de Olympische Spelen en de F1 in stijl gevierd kan worden. Alle zaken waar Heineken® geschonken wordt ontvangen het Holland Heineken Hemd.

Klaar voor de start

Om iedereen te kunnen laten genieten van #heteerstebiertje staat HEINEKEN Nederland samen met Sligro klaar om alle horecagelegenheden met Heineken, Amstel of Brand op de tap op tijd te voorzien van bier. In een week tijd worden meer dan 8.000 zaken met een terras bevoorraad. “Het wordt een intensieve sprint om de klus te klaren maar dat gaat lukken” verzekert horecadirecteur Marc Jitta. “Iedere ondernemer wil meteen van start kunnen en dat snappen we donders goed. Er is meer dan genoeg gebrouwen, de magazijnen staan vol met vers bier en er zijn in grote getale chauffeurs en vrachtwagens beschikbaar om alles te leveren. Om zo efficiënt mogelijk te bezorgen vragen we onze relaties om op tijd, online en in voldoende mate te bestellen”. 

Horecadirecteur Marc Josephus Jitta
“Het is heel fijn dat een deel van de horeca weer kan doen waar ze goed in zijn; namelijk mensen blij maken. Maar de situatie is nog broos; om straks weer met volle teugen te kunnen genieten vragen we terrasbezoekers om alle regels in acht te nemen en verantwoord om te gaan met alcohol. #heteerstebiertje kan ook een 0.0 zijn”
Horecadirecteur Marc Josephus Jitta

Naast fust- en tankbier worden op verzoek diverse terrasmaterialen, zoals parasols, tegen een gereduceerd tarief aangeboden. Ook wordt er kennis gedeeld om een terras zo goed mogelijk te runnen. Alle tapinstallaties bij onze klanten zijn al gereinigd en onze technische dienst staat klaar om in te springen als dat nodig is. Om goed uit de startblokken te schieten heeft HEINEKEN eerder toegezegd dat het eerste rondje voor rekening van de brouwer is.*

Boilerplate

De campagne #heteerstebiertje is ontwikkeld in samenwerking met Boomerang Agency.