09
september
2019
|
09:20
Europe/Amsterdam

Krat is de ster in nieuwe Heineken® campagne

Samenvatting

In de nieuwe Heineken® campagne, die vandaag live gaat, staat de Nederlandse vindingrijkheid, pragmatisme en een gezonde dosis zelfspot centraal. En waar komt dat beter tot uiting dan in de ‘ster’ van de nieuwe campagne: het Heineken krat.

CRATE COUNTRY

Josefien Olij, Marketing Manager Heineken: “Als Nederlands merk willen we graag écht connectie maken met iedereen in Nederland. In de nieuwe reclame laten we op ludieke wijze zien hoe Heineken en het krat altijd al onderdeel zijn geweest - en nog steeds zijn - van de Nederlandse samenleving. Nederland is bij uitstek een ‘krattenland’, er zijn maar liefst 4.6 miljoen Heineken kratten in omloop en het krat is onze meest verkochte en duurzame verpakking. Het is uniek hoe wij Nederlanders ons kratje gebruiken. Iedereen zal het herkennen. Het krat wordt niet alleen gebruikt om bier in te vervoeren, maar zie je bijvoorbeeld ook terug als bijzettafel in de huiskamer of als fietsmand. Lekker pragmatisch.”

Ook Biertje? is terug van weggeweest en onderdeel van de nieuwe campagne. David Lette, Marketing Directeur Heineken Nederland: “Biertje? nodigt uit om met een frisse blik naar de wereld te kijken en juist daar staan Nederlanders om bekend. Met een biertje maken we connectie, doen we nieuwe ideeën op of maken we een lastig gesprek wat luchtiger. Het is mooi om daar met ons product, of dat nu alcoholhoudend of alcoholvrij is, een rol in te kunnen spelen.”

De campagne, ontwikkeld door Cloudfactory en Publicis, gaat live via de social media kanalen van Heineken en is vanavond ook voor het eerst te zien op de Nederlandse televisie. Bekijk de commercial hier:

KRATLOT

Vanaf oktober wordt het Heineken krat ook letterlijk meer dan een krat. Op het krat is een ‘kratlot’ te vinden, door een prijsvraag te beantwoorden maken Heineken kopers kans op mooie prijzen, zoals kaarten voor Champions League wedstrijden, concerten en natuurlijk de Heineken Dutch Grand Prix 2020 in Zandvoort.

- EINDE PERSBERICHT-

ACHTERGROND

·         Er ongeveer 4.6 miljoen Heineken kratten in omloop zijn?

·         De kratten van Heineken sinds 1999, dus al 20 jaar, groen zijn? Daarvoor waren er gele en houten Heineken kratten.

·         Een groot deel van de eerste generatie groene kratten nog in omloop is, die zijn dus 20 jaar oud?

·         Er een speciaal sorteercentrum is waar o.a. met camera’s de kwaliteit van de kratten gecontroleerd wordt?

·         Een Heineken krat in Nederland gemiddeld een cyclustijd heeft van 12 weken? Dit kan voor individuele kratten dus veel korter of veel langer zijn. Kratten uit 1999 gaan dus gemiddeld al zo’n 90 keer mee.

·         Een krat na afkeuring wordt hergebruikt? Het wordt namelijk vermalen en zodat er een nieuw krat van gemaakt kan worden.

·         Het grootste volume van de flesjes bier die we in de markt leveren in retourfles zijn? En deze gemiddeld 25x meegaan?

·         Het krat met retourfles de meest duurzame verpakking is met een-na-laagste CO2 uitstoot, na het roestvrij stalen fust?

CLIENT CREDITS

Marketing Director, Heineken NL: David Lette

Marketing Manager, Heineken & Amstel: Josefien Olij

Senior Brand Manager, Heineken: Friederike Offermanns

AGENCY CREDITS

Creative Directors: Sandrine Huijgen and Jessica Kersten

Art Director – Film: Jeroen Annokkee

Copywriter – Film: Jeroen Weghs en Dylan de Backer

Art Director - Social / Print / DOOH: Greta Madline

Copywriter - Social / Print / DOOH: Mariusz Wysocki

Business Director: Clare Pickens

Senior Producer: Lars Fabery de Jonge

Producer: Olivia Koning

Print Producer: Saffron Pape

Business Affairs: Emilie Douque

Global Executive Creative Director: Bruno Bertelli, Publicis Global

Concept Development Collaboration: Mischa Schreuder and Ramon Stalenhoef, Publicis, NL

Traffic: Elke ter Bogt, Publicis NL

FILM PRODUCTION

Director: Jeroen Annokkee

Director of Photography: Robbie van Brussel

Producer: Pum Buisman

Line Production: Roos Blank

EDITING

Editor: Marc Bechtold (Kapsalon)

AUDIO POST

Sound Designer/Mixer: Rens Pluijm

Audio Post company: Ambassadors, Amsterdam 

MUSIC

Composer/ Title: Joep Meijburg

Music Company: Ambassadors, Amsterdam

POST PRODUCTION

Flame: Laurens Orij (Crabsalad)

VFX: Ton Habraken

Producer: Olivia Koning

Noot voor de redactie, niet voor publicatie

Voor meer informatie en/of beeldmateriaal kunt u contact opnemen met Lisa van der Heijden via +31 (0)88 4343 243 of persinfo@heineken.nl