20
maart
2018
|
08:00
Europe/Amsterdam

HEINEKEN en Picnic komen met innovatieve KwartKrat

Bierbrouwer HEINEKEN heeft in nauwe samenwerking met online supermarkt Picnic een nieuwe bierkrat voor de merken Heineken en Amstel ontwikkeld: de KwartKrat, een kartonnen houder met daarin zes statiegeldflesjes pilsener.

De KwartKrat is het eerste resultaat van een strategische samenwerking die Picnic en HEINEKEN met elkaar zijn aangegaan. De samenwerking heeft als doel nog beter te voorzien in de wensen van de online shopper en de bezorging van producten nóg makkelijker te maken.

Alternatief voor gewone krat

Picnic bezorgt in compacte elektrische wagentjes de boodschappen aan huis. De KwartKrat is speciaal gemaakt voor deze duurzame distributiemethode. Het voordeel van de krat is dat er enkel een kartonnen houder overblijft. De lege flesjes kunnen bij een volgende bestelling retour worden gegeven aan de bezorgers van Picnic.

HEINEKEN ziet een grote toekomst voor het thuisbezorgen van zijn producten. “Gelijktijdig zien wij de uitdaging om de hoeveelheid verpakkingsmateriaal terug te dringen en aan te kunnen sluiten bij vernieuwende bezorgmodellen als die van Picnic. Duurzaamheid en innovatie zijn belangrijke kernwaarden van ons bedrijf”, aldus Evelien Sanders-de Boer van HEINEKEN. 

Minder verpakkingsmateriaal

“Onze elektrische bezorgwagentjes voorkomen al een hoop CO2-uitstoot”, aldus Gerard Scheij van Picnic. “Niet alleen tijdens de bezorging, maar ook omdat onze klanten niet meer met de auto naar de supermarkt hoeven. Het terugdringen van de hoeveelheid verpakkingsmateriaal is een mooie volgende stap.” 

“Wij zijn blij met de samenwerking met Picnic, waarbij duurzaamheid, innovatie en vernieuwing op gebied van de belevering van ons product centraal staan. Met de KwartKrat laten we zien dat we ideeën snel en op kleine schaal kunnen testen en bij succes kunnen opschalen. Door deze manier van werken kunnen we sneller en beter inspelen op de behoefte van de online shopper”, aldus Sanders-de Boer.

Over PicnicVoor de lancering eind 2015 heeft Picnic drie jaar lang in stilte met een team van 30 specialisten gewerkt aan het thuisbezorgen van boodschappen zonder onnodige tussenschakels. De klant kiest welke rit het beste uitkomt en weet via de Picnic boodschappenradar tot op de minuut precies hoe laat de bezorging zal plaatsvinden. De kosten van deze nieuwe manier van distributie zijn zo laag, dat de bezorging gratis is en de boodschappen daarnaast de laagste prijs hebben. 

Picnic is een initiatief van Nederlandse ondernemers: internetondernemers Joris Beckers en Frederik Nieuwenhuys waren de eigenaren van Fredhopper, de ontwikkelaar van personalisatiesoftware voor webwinkels. Serie-ondernemer Michiel Muller stond eerder aan de wieg van de onbemande tankstations Tango en ANWB-concurrent Route Mobiel en ondernemer Bouke van der Wal is eigenaar van supermarktketen Boni. Daarna is ook retailondernemer Gerard Scheij aan boord gekomen.