14
mei
2019
|
10:00
Europe/Amsterdam

Groen licht voor ‘Formula 1® Heineken® Dutch Grand Prix 2020’ in Zandvoort - Het rondje waar we 35 jaar op hebben gewacht

Samenvatting

ZOETERWOUDE / ZANDVOORT – 14 MEI 2019. Vanochtend heeft Chase Carey, CEO van Formula One Group, op Circuit Zandvoort aangekondigd dat, na een lange afwezigheid, het Formule 1 spektakel in 2020 weer terugkeert naar Nederland. De exacte datum van de race wordt op een later tijdstip door Formule 1 bekend gemaakt. Heineken® is de officiële titel partner van de Grand Prix in Zandvoort die de naam ‘Formula 1 Heineken Dutch Grand Prix ’ gaat dragen en heeft zich voor drie jaar aan de Nederlandse Grand Prix verbonden. Onder het motto ‘het rondje waar we 35 jaar op hebben gewacht’ geeft Heineken de komende maanden, samen met Formule 1, circuit Zandvoort, de Gemeente Zandvoort en vele andere partijen, vol gas om in 2020 voor race fans een legendarisch Formule 1 weekend te realiseren.

“Formule 1 is voor Heineken veel meer dan alleen een race”, aldus Marketing Directeur David Lette. “De voor- en napret is minstens zo belangrijk. Als het gaat om sfeer en sport hebben we een naam hoog te houden. Met die mindset zal een oranjefeest van formaat neergezet gaan worden. Niet alleen op het circuit maar juist ook daarbuiten. De komst naar Nederland in 2020 is een enorme beloning voor alle miljoenen race fans die ons land rijk is. Heineken is trots om daar onderdeel van te kunnen zijn”.  

Naast fan activatie zal Heineken de race inzetten om  haar ‘When You Drink Never Drive’ boodschap verder uit te dragen. Op de boarding op het circuit zal tijdens de race daarnaast ook Heineken 0.0 te zien zijn. 

Wereldwijde en lokale samenwerking 

In 2016 ging de wereldwijde samenwerking tussen Heineken en de Formule 1 officieel van start. In de eerste plaats als exclusieve bierpartner gedurende het gehele racetoernooi wereldwijd, maar ook als titelsponsor op de circuits van China, Italië en Mexico. Het mag geen verrassing zijn dat de ‘thuiswedstrijd’ in Zandvoort voor Heineken extra speciaal is. Naast het wereldwijde partnership met Formule 1 heeft Heineken Nederland lokaal een sponsorovereenkomst met Zandvoort sinds 2017. Heineken ziet het circuit als het hart van de autosport in Nederland en daarmee als de aangewezen plek om Formule 1 in Nederland te activeren.  

When You Drive Never Drink 

Binnen het Formule 1 partnership heeft verantwoorde alcoholconsumptie een prominente plek. Heineken gebruikt Formule 1 als platform om de boodschap over verantwoord alcoholgebruik in het verkeer op een aansprekende manier onder de aandacht te brengen. In de afgelopen jaren zijn diverse campagnes gelanceerd met Formule 1 helden zoals  Jackie Stewart, Nico Rosberg en David Coulthard. Daarnaast heeft Heineken in Nederland, in samenwerking met Veilig Verkeer Nederland en Robert Doornbos, op verschillende momenten verantwoord alcoholgebruik onder de aandacht gebracht. Door goed gedrag te belonen en zo consumenten te stimuleren niet met alcohol op achter het stuur te stappen. Ook rondom de Grand Prix in Zandvoort zal de ‘When You Drive Never Drink’ campagne een passende invulling krijgen. 

Seizoen 2020 

Tijdens het Formule 1 seizoen in 2020 zal Heineken de naampartner van vier Formule 1 Grand Prix zijn: China,  Italië, Mexico en Nederland. Heineken is de exclusieve bier partner van  Formule 1 met schenk-, activatie- en toegangsrechten. De samenwerking geeft Heineken de mogelijkheid om wereldwijd en gedurende het hele kalenderjaar activaties te implementeren.  

---

The F1 FORMULA 1 logo, F1, FORMULA 1, FIA FORMULA ONE WORLD CHAMPIONSHIP, GRAND PRIX and related marks are trade marks of Formula One Licensing BV, a Formula One group company. All rights reserved.