LEIDEN,
01
februari
2021
|
13:24
Europe/Amsterdam

Dubbel digitaal gemak voor horecaklanten Heineken

  • Samen met Sligro naar één bestelling, één levering en één factuur

  • Mijn Zaak nieuwe self-service portal voor ondernemers

 

HEINEKEN Nederland (Heineken) komt met een hagelnieuw self-service platform voor ondernemers dat ‘Mijn Zaak' heet. Daarnaast wordt samen met Sligro een nieuwe bestelomgeving geopend. Dit alles om horecaklanten nog meer gemak te bieden bij het bestellen van producten en diensten.

Het nieuwe Sligro.nl gaat veel verder dan een online bestelomgeving; ook het financiële en logistieke proces is nu helemaal gestroomlijnd. Eén bestelling, één levering en één factuur. Zo simpel is het. Ondernemers die met Sligro en Heineken zaken doen hebben stapsgewijs toegang tot één digitale omgeving met het breedste en het beste horeca assortiment van het land. En vandaag besteld is morgen in huis. “Met de nieuwe aanpak wordt een hoop complexiteit uit de keten gehaald, de processen van beide bedrijven waren tot voor kort nog deels gescheiden en dat was soms lastig voor de ondernemer. Veel gemak zonder gedoe, daar is het ons om te doen voor onze klanten” aldus Dirk van Iperen van Sligro.

Aanvullend lanceert Heineken ‘Mijn Zaak’; het online self-service platform voor alle Heineken klanten. Tankbier bestellen kan hier in slechts drie clicks en daarnaast kan een klant zijn gegevens inzien en aanpassen en services bestellen die passen bij zijn zaak. Er zullen continu nieuwe onderdelen worden toegevoegd inclusief een persoonlijk loyaliteitsprogramma. Horecadirecteur Marc Jitta: “als brouwer en leverancier hebben we één taak: samen het beste uit jouw wereldzaak halen. Dat doen we met kwaliteit, vakmensen, helderheid en gemak. Met deze digitale dubbelslag – het nieuwe Sligro.nl en Mijn Zaak – zit iedere ondernemer veel meer in de driver seat, wie wil dat nou niet?".

Slim en simpel shoppen op Sligro.nl

Dirk van Iperen van Sligro: “Samen willen we hét online bestelplatform voor drank, food en non-food voor heel horecaland worden. De afgelopen maanden is er met man en macht gewerkt om dit te gaan realiseren”. Sligro en Heineken sloegen in 2017 de handen ineen om de horecamarkt nóg beter te bedienen. Sligro neemt sindsdien het complete logistieke proces voor rekening, waaronder ook de groothandelsactiviteiten van Heineken. Met de ingebruikname van het distributiecentrum in Vianen halverwege 2020 is de pandintegratie van beide bedrijven helemaal afgerond. De volgende fase staat nu voor de deur. In november vorig jaar kon een testgroep van klanten voor het eerst in één digitale omgeving shoppen. En met succes. Gefaseerd worden nu alle 22.000 klanten overgezet op het nieuwe systeem. Heinekens horecadirecteur Marc Jitta: “Dat klinkt simpel, maar iets simpel maken is soms best moeilijk. Dit is daarom echt een hele grote stap voorwaarts en ik ben daarom enorm trots op alle collega’s die dit met elkaar hebben bewerkstelligd. Dit is echt een mijlpaal. Samen gaan we verder, om verder te komen voor en met onze klanten”.

Mijn Zaak

Met een persoonlijk account kan iedere Heineken, Amstel of Brand klant op Mijn Zaak zélf zijn of haar zaken regelen. Tankbier, passende services, tap-, terras en promotiematerialen, trainingen, bier- en ciderkaarten, glaswerk en vilt kunnen allemaal via dit nieuwe self-service platform 24/7 online besteld worden. Ook is er via Mijn Zaak rechtstreeks toegang tot Sligro.nl. Naast producten, diensten en info over de tapinstallatie gaat Mijn Zaak in de nabije toekomst ook eenvoudig inzicht in alle lopende afspraken, bierprijzen, orders en bestellingen en volumes bieden. Samenwerkingsovereenkomsten en gemaakte afspraken kunnen later dit jaar ook in Mijn Zaak digitaal ondertekend worden. Marc Jitta: “Met Mijn Zaak bespaart iedere ondernemer veel tijd en moeite, onze klant zit zelf aan de knoppen, dat is echt een grote stap voorwaarts voor ons beiden”.

Klik hier voor meer info over 'Mijn Zaak'.