10
januari
2018
|
08:05
Europe/Amsterdam

Brand introduceert nieuw speciaalbier: Brand Session IPA

Brand en thuisbrouwer Jeroen Free presenteren Brand Session India Pale Ale (IPA) 3,5%, het nieuwste speciaalbier uit de Brand brouwerij. Met zijn Session IPA recept, een fruitig speciaalbier met een toegankelijk alcoholgehalte, werd Jeroen Free deze zomer voor de tweede keer uitgeroepen tot winnaar van de Brand Bierbrouwwedstrijd. Session IPA is de 14e aanwinst van Brand en past perfect in dé trend van het moment; smaakvolle, laag alcoholische bieren. In het Provoosthuis in Bergen op Zoom kwamen bierliefhebbers maandagavond bijeen om te genieten van de eerste slok.

In mei 2017 won Jeroen Free de zesde editie van de Brand Bierbrouwwedstrijd, nadat hij in 2014 al tot winnaar werd uitgeroepen met zijn IPA recept. En dus mocht hij deze zomer weer met de brouwers van Brand aan de slag. Samen brouwden ze de nieuwste innovatie van Brand, met de optimale balans tussen oorspronkelijk IPA bier en een lager alcoholgehalte.

Jeroen: “Mijn Session IPA is een fris speciaalbier met een dorstlessende afdronk, exotische aroma’s van fruitige hoppen en een aangename bitterheid. Ik vind het nog steeds onwerkelijk dat mijn bier weer in supermarkten en cafés verkrijgbaar is. Ook na de eerste keer went het nog steeds niet. Ik ben bijzonder blij dat al mijn vrienden en familie hier zijn om samen met mij en de brouwers te proosten op een voor mij ontzettend geslaagde Session IPA.”

Rob Habets, Meesterbrouwer van Brand: “Brand kenmerkt zich door stevige bieren die een mooi volwaardig hoparoma en hopsmaak hebben. De Session IPA past hier perfect bij. Laag in alcohol, met een perfecte volle smaak en een super mooi aroma. Dat maakt ons nieuwe bier speciaal en uniek.”

Brand Session IPA is vanaf 8 januari exclusief verkrijgbaar bij de Brand proeflokalen en vanaf 5 februari verkrijgbaar in de gehele horeca en bij slijterijen en supermarkten.

Bekijk hier ook het videoverslag van de lancering.